OBEC ZELENEČ

Zápisy z jednání a přehledy přijatých usnesení

Zpět

ZÁPIS ze zasedání zastupitelstva č. 7/2024
OBEC ZELENEČ
datum: 22. 10. 2024, čas: 18:00

Prezence:
Přítomni: (11) Ing. Michal Červencl, Ing. Pavel Fajt, Ing. Petr Flaška, Petra Moravečková, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Vít Šikýř, Ing. Hana Urbánková, Josef Bašta, Roman Doležal DiS., Ing. Michal Gazdo, Jiří Skřivan
Omluveni: (0)
Nepřítomni: (0)
Hosté:
Předsedající: Ing. Vít Šikýř
Přítomno je 11 členů a zastupitelstvo je usnášeníschopné.
Jednání zahájeno 22.10.2024 v 18:01:47

1. Volba ověřovatelů zápisu (bod číslo 1)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:02:22 (zvuk. záznam 0:03:35 - 0:04:14)
Předsedající navrhl jednotlivé členy pracovních komisí
Návrhová komise:
Mandátová a volební komise:
Ověřovatelé: Ing. Andrea Podlipská, Ing. Michal Gazdo
Diskuze zahájena v 18:02:23
Hlasování
pro: (10) Ing. Petr Flaška, Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Ing. Andrea Podlipská, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Petra Moravečková, Ing. Vít Šikýř, Jiří Skřivan, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (1) Ing. Michal Gazdo
nehlasoval: (0)
Návrh byl přijat
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:03:31

2. Schválení programu jednání (bod číslo 2)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:03:40 (zvuk. záznam 0:04:18 - 0:05:36)
Program jednání
1. Volba ověřovatelů zápisu
2. Schválení programu jednání
3. Informace starosty a dotazy občanů
4. Informace místostarostů a dotazy občanů
5. Zprávy z výborů
6. Odkup pozemků v ul. Komenského - pí. Bartošová
7. Žádost o odkup části pozemku v ul. U studánky
8. Zadání architektonické soutěže
9. Rozpočtové opatření č. 7/2024
10. Souhlas s uzavřením smlouvy o zápůjčce
11. Usnesení RO pravomoc starosty
12. Změna směrnice o VZMR
13. Závěrečná diskuze

Diskuze zahájena v 18:03:41
V 18:04:45 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Vít Šikýř") v tomto znění:
Zastupitelstvo schvaluje návrh programu jednání ze zveřejněné pozvánky
Hlasování
pro: (11) Petra Moravečková, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Petr Flaška, Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Ing. Michal Gazdo, Ing. Vít Šikýř, Jiří Skřivan, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (0)
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-75-7/24
zodpovídá:
termín: IHNED (22. 10. 2024)
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:04:53

3. Informace starosty a dotazy občanů (bod číslo 3)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:05:00 (zvuk. záznam 0:05:43 - 0:19:10)
Intenzifikace ČOV - realizační firma zahájila přípravné práce. Po dohodě se zhotovitelem jsme hlavní část prací odložili na jaro, tak abychom se nedostali přes zimu do problémů s částečně nefungující ČOV.

Kompostárna - již nám byl dodán mobilní drtič Minishark od společnosti Foragri s.r.o., na který čerpáme 70% dotaci z OPŽP. Doposud jsem využívali externí drtič, který nám pomohl založit první zakládku kompostu, která již úspěšně prošla rozborem a nyní čekáme jen na certifikaci.

Nový Zeleneč – po změně vlastníka, kterým je nově investiční skupina Progresus, se opět rozeběhla jednání o nové plánovací smlouvě. V této smlouvě chceme vyřešit jak klíčové otázky nové MŠ a ZŠ ve Mstěticích, tak celou řadu dalších témat jako jsou nová sportoviště, plochy pro veřejnou vybavenost, provozování vodovodu/kanalizace, atd... Jednání jsou pragmatická, zatím bez konkrétních výstupů. Nejvíce mne překvapila informace nového majitele, že v procesu přebírání a převzetí projektu mezi developery aktivně figuruje bývalý místostarosta Zelenče Michael Husinec ml.

AVE – předběžná informace od společnosti AVE je, že nebudou zdražovat odvoz směsného odpadu pro rok 2025. Dále jsme se s touto společností dohodli na očipování popelnic a během roku 2025 budeme testovat systém přesného vážení jednotlivých popelnic. Pokud bude vše fungovat, mohli bychom přejít na nejspravedlivější formu placení za odpad – tedy za kg vyprodukovaných odpadů.

Energie na příští rok – vysoutěžili jsme společně se ZŠ a MŠ dodávky plynu a elektřiny. Vítězem pro plyn je Pražská plynárenská 1.049 Kč / MWh, vítězem pro elektřinu je EPET, 2.496 Kč / MWh.

Komunitní centrum u rybníka – po uzavření smlouvy se společností ing. Arch. Pavla Hniličky pokračují projekční práce – zatím dle harmonogramu.

Územní plán – doposud stále nemám od pořizovatele se zpracovatelem finální verzi, v tuto chvíli stále vypořádávají všechny připomínky a námitky z opakovaného veřejného projednání. Následovat bude zpracování finální verze územního plánu pro předložení zastupitelstvu obce.

PENB - již máme zpracovány „průkazy energetické náročnosti budov“ pro jednotlivé objekty ZŠ, pro další obecní objekty se dokončují. Hotovo by mělo být do konce října. (všechny budovy mají výslednou klasifikační třídu D=méně úsporné). Na tuto akci navazuje zpracování MEK (místní energetické koncepce), přinášející mimo jiné návrhy na zlepšení energetické náročnosti budov.

CETIN – se společností CETIN pokračují práce nad rozvedení optiky zdarma po celé obci. Již skončilo zjišťování zájmu, výsledný zájem byl na hranici 85%, takže se projekt bude realizovat. Společnost CETIN tedy rozjela projekční a inženýrské práce, tak aby se mohlo začít na jaře 2025.

Nový vodojem – pokračují práce nad výběrem dodavatele projekčních prací pro nový podzemní vodojem (plánováno 2x500m3). Nadzemní vodojem by zůstal v používání. Nový vodojem reaguje na požadavek PVK a PVS – pro případ havárií minimální zásoba na 24 hodin provozu.

Lištárna – Na dnešním jednání zastupitelstva budeme řešit schválení zadání architektonické soutěže a soutěžních podmínek, které sestavila již dříve schválená porota.

Jižní cyklostezka – se společností PRODIN a.s. byly zahájeny práce na projekci cyklostezky spojující HP, Zeleneč, Nehvizdy a Čelákovice podél tělesa dráhy.

Testování nových vodoměrů – postupně pokračujeme v testování nových, dálkově odečitatelných vodoměrů . První gateway byla umístěna na střechu ZŠ, další bude umístěna na vodojem. Dle dodavatele bychom pak měli mít jistotu 100% dálkového odečtu, což samozřejmě před ostrým spuštěním a výměnou vodoměrů, ještě otestujeme.
Diskuze zahájena v 18:05:01
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Michal Gazdo, Josef Bašta, Veřejnost 1
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 3 - Informace starosty a dotazy občanů na vědomí.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:19:27

4. Informace místostarostů a dotazy občanů (bod číslo 4)

Předkladatel: Ing. Pavel Fajt
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:19:51 (zvuk. záznam 0:19:20 - 0:34:22)
Kaplička – kaplička byla dokončena, opatřena antigraffiti nátěrem a zpřístupněna 28.9.2024 za účasti cca. 100 osob, byl přítomen římskokatolický farář Milan Kačaljak, autor díla doc. MgA. Luděk Rathouský a starostů z okolních obcí, prostor kapličky byl dopravně řízen za asistence obecní policie z Nehvizd. Ve výklenku kapličky je vyobrazen sv. Jan Křtitel. Místo bylo doplněno lavičkou.

Cyklostezka a chodník okolo datového centra – stavba je již prakticky dokončena. Stále se však jedná o staveniště, proto prosíme občany, aby na tuto doposud nezkolaudovanou cyklostezku nevstupovali. Kolaudace se předpokládá po 17. 11. 2024. Dále jsme využili možnosti podat žádost o dotaci na chodník podél komunikace III/33310 od SFDI. Dle předběžných informací jsme uspěli.

FVE ZŠ, MŠ – na FVE ZŠ čekáme na vydání stavebního povolení (komplikací je změna stavebního zákona a určitá paralýza stavebních úřadů), u FVE na MŠ a ČOV již finišujeme projekt a budeme realizovat VŘ.

Sloučení odběrných míst – tento pátek 25.10. proběhne poslední fáze sloučení odběrných míst v areálu školy ze 4 na 1 odběrné místo – elektroměr. Je to jedna z podmínek umístění FVE na střechy základní školy.

Digitalizace archivu – postupně přecházíme na digitalizaci archivu obecního úřadu, zejména se jedná o projektové dokumentace obecních objektů a veškeré dokumentace související s jednotlivými čísly popisnými. Výsledkem bude úspora místa, rychlejší vyhledávání konkrétních dokumentů a jejich dálkový přístup.

Změna pojišťovny – pro účely přezkumu pojištění obecního majetku jsme provedli jeho přecenění a vytvořili zadávací podmínky pro vypsání poptávkového řízení na pojištění majetku na rok 2024/2025. Poptali jsme všechny velké pojišťovací společnosti a provedli výběr nejvhodnější nabídky. Výsledkem bylo uzavření nové smlouvy s ČSOB pojišťovna.

Doplnění mobiliáře – v uplynulých týdnech jsme umístili venkovní lavičky do veřejného prostoru, současně s tím přibyly na některých místech i odpadkové koše, u ČP budeme doplňovat cyklo-stojany, na jiná místa koše na psí exkrementy.

Obnovení plavání – po několika letech jsme obnovili plavání pro naše občany. Koná se každou neděli od 10 - 11 hodin a pro dopravu do Brandýského bazénu je možné využít obcí vypravený autobus ze stanic 9.20 hod. - autobusová zastávka u České pošty (ul. Čsl. armády 113), 9.30 hod. - autobusová zastávka u restaurace LeLe (ul. Čsl. armády 44). Pro konkrétní termíny sledujte stránky obce.

Radary ve Mstěticích – proběhla první fáze – instalace sloupů a během pár týdnů se budou instalovat samotné radary. Oba budou se sběrem dat. Průběžně budeme vyhodnocovat statistiku a cca. po roce bude posuzovat měření rychlosti s výběrem pokut.

Rekonstrukce OÚ – blíží se ke kolaudaci a otevření. Při rekonstrukci jsme narazili na řadu nečekaných závad, které postupně odstraňujeme, například přítok dešťové nebo spodní vody do sklepních prostor, kde se pak držela stabilní hladina vody, proto byly obě místnosti vlhké a plesnivé. Jsou to pravděpodobně pozůstatky po bývalé kotelně.

Krizové prostředky – absolvovali jsme exkurzi v řídícím centru pro dohledové a krizové řízení ve Staré Boleslavi, jehož výsledkem byly poznatky, jak efektivně monitorovat veřejný prostor bez narušení osobních práv, dále rezervy obce v řízení krizových situací, jako jsou záplavy, požáry a jiné události obecného ohrožení.

Renovace podlahy v tělocvičně – z důvodu špatného stavu podlahy, připravujeme její renovaci, která bude zahrnovat výměnu několika lamel, lokální opravy, přebroušení, několikavrstvé lakování a nové lajnování. Předpokládaná cena okolo 600 tis. Kč, životnost 5 – 10 let. Realizace během letních prázdnin, lokální opravy v průběhu školního roku.

Školní jídelna – dokončena výměna zařízení, opravy stávajících spotřebičů, doplnění vybavení o pračku a sušičku, výměna a doplnění čtecích zařízení v obou jídelnách a instalace nové verze stávajícího SW. Dále proběhla výměna žaluzií, oprava a doplnění sítí na oknech a byly pořízeny nové pracovní oděvy. Zavedli jsme většinu strávníků do aplikace strava.cz, aby mohli sami objednávat obědy. 1. 11. nastoupí šéfkuchař, byl vyhlášen konkurz na ředitele, možnost se přihlásit je do 31.10.
Výsadba zeleně u ČOV a ve Vrbičkách – realizována náhradní výsadba v rámci revitalizace tratě, jednalo se o keře. Ještě letos proběhne výsadba stromů okolo DC a jižní cyklostezky. Mstětický klen – proběhla injektáž „výživy“ stromu
Diskuze zahájena v 18:19:52
K tomuto bodu se vyjádřili: Petra Moravečková, Jiří Skřivan, Ing. Michal Gazdo, Roman Doležal DiS.
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 4 - Informace místostarostů a dotazy občanů na vědomí.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:33:39

5. Zprávy z výborů (bod číslo 5)

Předkladatel: Ing. Michal Červencl
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:33:45 (zvuk. záznam 0:34:26 - 0:44:49)
Výbor pro školství, kulturu, sport a sociální věci - vystoupila Andrea Podlipská
- výbor se od minulého jednání ZO nesešel
Výbor pro dopravu a technickou infrastrukturu - vystoupil Michal Červencl
- výbor řešil umístění zrcadel na křižovatce Revoluční a Čsl. Armády, Werichova a Bezručova, Krylova a Bezručova
- návrh na vytvoření chodníku v ul. Kasalova od parkoviště ke Mstětické, chodník zamítnut, řešení změnou povrchu
- návrhy na radary
- elektronická úřední deska a elektronické jízdní řády - prvotní diskuze
- žádost na SŽ, aby byla opticky oddělena silnice od chodníku na přejezdu trati
Výbor pro strategické plánování a územní rozvoj - vystoupil Petr Flaška
- výbor řešil využití pozemků kolem vlakové zastávky
- parkování - zóny placeného stání
- předložena studie areálu Technických služeb při výjezdu z obce ul. Mstětickou
- prezentace propojení celé jižní cyklostezky až k nádraží ve Mstěticích (3 varianty)
- stav projektu revitalizace Zelenečského rybníka, žádost na obec o výsledcích monitoringu vody
Finanční výbor - vystoupila Hana Urbánková
- výbor se zabýval novinkou, kdy od 1/1 bude moci obec ovlivnit výši daně z nemovitostí, zatím bez konkrétních návrhů
- portfolio investic v polovině října - cca investováno 150 mil., z toho 9 mil. na běžných účtech, výnosy zhruba 6,5 mil. Kč.
Kontrolní výbor -
- výbor se neschází, je nutné navrhnout člena/předsedu výboru za ZSNK, popř. pro zajištění fungování výboru bude muset být jmenován prozatímní předseda
Diskuze zahájena v 18:33:46
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Michal Červencl, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Petr Flaška, Roman Doležal DiS., Ing. Michal Gazdo, Ing. Hana Urbánková
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 5 - Zprávy z výborů na vědomí.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:44:06

6. Odkup pozemků v ul. Komenského - pí. Bartošová (bod číslo 6)

Předkladatel: Ing. Pavel Fajt
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:44:11 (zvuk. záznam 0:44:54 - 0:54:36)

Důvodová zpráva:

Dne 15.11.2023 se na OÚ Zeleneč obrátila paní Bartošová s žádostí o odkup částí pozemků ve vlastnictví obce Zeleneč tak, jak je uvedeno v návrhu tohoto usnesení. Svoji žádost odůvodnila tím, že rodinný dům s pozemkem koupili společně s manželem v roce 1988, a to včetně oplocení, které se již tehdy nacházelo zčásti na pozemcích ve vlastnictví obce Zeleneč, v domnění, že části připlocené k jejich pozemkům jsou rovněž jejich vlastnictvím. Až v roce 2023 bylo v souvislosti s aktualizací informací a dat v evidenci nemovitostí zjištěno, že části pozemků užívané kupující a její rodinou (po dobu cca 35 let) jsou fakticky částmi pozemků ve vlastnictví obce Zeleneč. Požadované části obecních pozemků byly odděleny geometrickým plánem s tím, že jejich souhrnná výměra činí 62 m2 . Uvedené pozemky byly oceněny znaleckým posudkem částkou 86.510 Kč. Smluvní strany v návrhu kupní smlouvy dohodly kupní cenu ve stejné výši. S ohledem na skutečnost, že předmětné části pozemků jsou zcela okrajové a jejich zcizení žádným způsobem neovlivní ani neohrozí využitelnost pozemků ve vlastnictví obce, z nichž jsou odděleny, navrhuje se zastupitelstvu obce tento převod vlastnického práva schválit. Veškeré náklady spojené s převodem požadovaných částí pozemků půjdou k tíži paní Bartošové.
Záměr obce prodat uvedené části pozemků byl pod č.j. OUZ-1322/2024 zveřejněn na úřední desce v období od 27.8.2024 do 12.9.2024.
Diskuze zahájena v 18:44:12
K tomuto bodu se vyjádřili: Josef Bašta, Ing. Michal Gazdo
V 18:53:38 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Pavel Fajt") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč tímto:
a. vyslovuje souhlas s prodejem nemovitostí a s uzavřením Kupní smlouvy mezi obcí Zeleneč, Kasalova 467, 250 91 Zeleneč, IČO: 00241041, jako prodávající, a paní Martinou Bartošovou, Hašlerova 208/18, 25091 Zeleneč, jako kupující, jejímž předmětem je koupě pozemků:
- parc.č. st. 1381 (zast.pl.) o výměře 1 m2, a
- parc.č. 69/44 (ostat. plocha/ jiná pl.) o výměře 13 m2, oddělených z pozemku parc.č. 69/32 (ostat.pl./ostat. komunikace) geometrickým plánem č. 1279-15/2023, vyhotoveným Radimem Hadravou, 250 91 Zeleneč, Karla Čapka 119 (dále též jako „geometrický plán“), a
- parc. č. 71/8 (ostat. plocha/jiná plocha) o výměře 48 m2, odděleného geometrickým plánem z pozemku parc.č. 71/2 (ostat.pl. sport. a rekr.pl.), vše v obci a katastrálním území Zeleneč.

b. stanoví podstatné náležitosti kupní smlouvy, a to:
- kupní cena je stanovena vzájemnou dohodou smluvních stran a činí 86.510,- Kč
- kupní cena bude kupující uhrazena před podpisem kupní smlouvy
- návrh na vklad vlastnického práva bude Katastrálnímu úřadu podán prodávajícím nejpozději do 10 pracovních dnů od podpisu kupní smlouvy

c. stanoví lhůtu pro podpis kupní smlouvy ze strany obce Zeleneč do 30.11.2024.
Hlasování
pro: (11) Petra Moravečková, Ing. Andrea Podlipská, Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Ing. Petr Flaška, Ing. Michal Gazdo, Ing. Vít Šikýř, Jiří Skřivan, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (0)
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-76-7/24
zodpovídá: Ing. Pavel Fajt
termín: 30. 11. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 18:53:53

7. Žádost o odkup části pozemku v ul. U studánky (bod číslo 7)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 18:53:59 (zvuk. záznam 0:54:42 - 1:16:49)

Důvodová zpráva:

Dne 9.9.2024 se vlastník pozemku parc.č. st. 23 (zastavěná plocha a nádvoří), jehož součástí je stavba č.p. 23, v obci a katastrálním území Zeleneč, obrátil na OÚ se žádostí o odkup části obecního pozemku parc.č. 669/11 o výměře 49 m2. Důvodem je zajištění přístupové cesty k uvedeným nemovitostem, která by tak byla ve vlastnictví téhož majitele. Starosta obce tímto ve smyslu ust. § 85 písm. a) zákona o obcích předkládá zastupitelstvu uvedenou žádost k projednání. Jedná se o pozemek v intravilánu obce, přiléhající k ulici U Studánky. Příjem z uvedeného prodeje by byl příjmem obce, s nímž nebylo počítáno ve schváleném rozpočtu.
Diskuze zahájena v 18:54:00
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Michal Gazdo, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Ing. Hana Urbánková, Jiří Skřivan, Josef Bašta, Petra Moravečková, Ing. Petr Flaška
V 19:15:46 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Vít Šikýř") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč souhlasí se záměrem prodeje části pozemku parc.č. 669/11 v obci a katastrálním území Zeleneč o výměře 49 m2.
Hlasování
pro: (1) Ing. Petr Flaška
proti (7) Petra Moravečková, Jiří Skřivan, Ing. Vít Šikýř, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Michal Gazdo, Ing. Pavel Fajt, Ing. Hana Urbánková
zdržel se: (3) Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS.
nehlasoval: (0)

Návrh nebyl přijat
Projednávání bodu bylo ukončeno v 19:16:06

8. Zadání architektonické soutěže (bod číslo 8)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 19:16:12 (zvuk. záznam 1:16:55 - 1:27:49)

Důvodová zpráva:

Jedním ze strategicky nejvýznamnějších míst v obci jsou pozemky parc.č. 1162 (ostatní plocha) a parc.č. 127/6 (ostatní plocha) známé jako „bývalá lištárna“. Jedná se o pozemky v samém centru obce, které mají nezpochybnitelný rozvojový potenciál. Pozemky již řadu let leží ladem nebo se využívají v minimálním rozsahu, převážně jako skladiště stavebnětechnického materiálu. S ohledem na výše uvedené se vedení obce rozhodlo uspořádat veřejnou architektonickou soutěž na návrh řešení pro výstavbu nového centra obce s názvem „Nové centrum pro Zeleneč“. S vítězem soutěže bude následně uzavřena smlouva o dílo, jejímž předmětem bude zpracování komplexní projektové dokumentace. Na zasedání Zastupitelstva obce Zeleneč dne 12.9. 2024 byla usnesením č. UZ-67-6/24 jmenována soutěžní porota architektonické soutěže o návrh "Nové centrum pro Zeleneč" . Takto jmenovaná porota návazně sestavila a schválila Soutěžní zadání a Soutěžní podmínky, které jsou nyní zastupitelstvu předkládány ke schválení. Tím bude architektonická soutěž o návrh zahájena.
Diskuze zahájena v 19:16:13
K tomuto bodu se vyjádřili: Roman Doležal DiS., Ing. Vít Šikýř
V 19:26:58 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Vít Šikýř") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč tímto:
a. Rozhoduje o:
i. zahájení soutěže o návrh a navazujícího jednacího řízení bez uveřejnění, tj. zadávacího řízení nadlimitní veřejné zakázky na služby s názvem „Nové centrum pro Zeleneč“, zadávané formou dvoufázové projektové architektonické soutěže v nadlimitním režimu podle ust. § 145 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v účinném znění;
ii. způsobu hodnocení nabídek podle kritérií hodnocení, dle nichž budou soutěžní návrhy vyhodnocovány, bez pořadí významnosti, následovně:
  • kvalita architektonického řešení – komfort a flexibilita užívání, funkční a logické vazby v dispozičním řešení
  • kvalita urbanistického řešení – komfort a flexibilita užívání, funkční a logické vazby v rámci pozemku a okolí
  • kvalita návrhu z pohledu udržitelnosti – nakládání se zdroji, hospodaření s vodou a energiemi, práce s terénem a vegetací a celková šetrnost projektu k životnímu prostředí
  • technická úroveň návrhu – konstrukční, technologická a materiálová řešení s důrazem na investiční a provozní náklady.
Porota bude návrhy v obou fázích hodnotit podle kritérií kvality uvedených v těchto podmínkách na základě znalostí a zkušeností svých členů. Takové hodnocení bude tedy profesionálním, leč subjektivním, názorem poroty. Tento způsob hodnocení je obecně v soutěži o návrh standardní a účastníci soutěže svou účastí v ní vyjadřují souhlas s tímto způsobem hodnocení.

b. Ukládá Ing. Vítu Šikýřovi, starostovi obce:
i. podepsat Zadávací dokumentaci uvedenou v příloze č. 1 předloženého materiálu ve lhůtě do 29.10.2024
ii. ve spolupráci s administrátorem soutěž o návrh zabezpečit nezbytné úkony související se zahájením této veřejné zakázky na služby zadávané v otevřeném řízení v nadlimitním režimu, předložit výsledek vyhodnocení veřejné zakázky a doporučit zadání této veřejné zakázky vybranému dodavateli, jehož nabídka bude vyhodnocena podle ekonomické výhodnosti nabídky jako nejvýhodnější.

c. Pověřuje Ing. Víta Šikýře, starostu obce, ve spolupráci s administrátorem soutěže o návrh, jako administrátory této veřejné zakázky, aby za zadavatele činili v tomto zadávací řízení elektronické úkony, zejména poskytovali zadávací dokumentaci, žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace a zveřejňovali údaje o této veřejné zakázce na profilu zadavatele a ve Věstníku veřejných zakázek.
Hlasování
pro: (11) Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Ing. Petr Flaška, Ing. Michal Gazdo, Petra Moravečková, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Vít Šikýř, Jiří Skřivan, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (0)
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-77-7/24
zodpovídá: Ing. Vít Šikýř
termín: 29. 10. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 19:27:06

9. Rozpočtové opatření č. 7/2024 (bod číslo 9)

Předkladatel: Petra Moravečková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 19:27:11 (zvuk. záznam 1:27:54 - 1:30:31)

Důvodová zpráva:

Zastupitelstvu obce je předkládáno ke schválení rozpočtové opatření, které upravuje výdaje přesunem mezi paragrafy, a to na projekt stavby Komunitního centra u rybníka, které bylo rozpočtováno na obecném paragrafu 3639 "Komunální služby a územní rozvoj", avšak je vhodnější mít tento výdaj evidovaný na par. 3613 "Nebytové prostory". Dále pak převod finančních prostředků na TS obce na pořízení mobilního drtiče bioodpadu, který byl původně rozpočtován jako výdaj obce. TS budou částečně tento výdaj krýt ze získané dotace, který však bude vypořádán až následně.
Diskuze zahájena v 19:27:12
K tomuto bodu se vyjádřili: Ing. Michal Gazdo
V 19:29:39 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Petra Moravečková") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč
a. bere na vědomí informaci o důvodech návrhu na přijetí rozpočtového opatření č. 7/2024,
b. schvaluje rozpočtové opatření č. 7/2024 ve znění, jež je přílohou tohoto usnesení.
Přílohy k usnesení:
Návrh rozpočtového opatření.pdf

Hlasování
pro: (11) Ing. Andrea Podlipská, Petra Moravečková, Ing. Petr Flaška, Ing. Pavel Fajt, Josef Bašta, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Michal Gazdo, Ing. Vít Šikýř, Jiří Skřivan, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (0)
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-78-7/24
zodpovídá:
termín: IHNED (22. 10. 2024)
Projednávání bodu bylo ukončeno v 19:29:48

10. Souhlas s uzavřením smlouvy o zápůjčce (bod číslo 10)

Předkladatel: Petra Moravečková
Projednávání bodu bylo zahájeno v 19:29:56 (zvuk. záznam 1:30:34 - 1:42:44)

Důvodová zpráva:

V návaznosti na RO č. 7/2024 schválené v rámci předchozího bodu jednání ZO se navrhuje vyslovení souhlasu s poskytnutím zápůjčky TS Zeleneč na pořízení mobilního drtiče bioodpadu. Veškeré poskytnuté finanční prostředky budou následně obci vráceny.
Diskuze zahájena v 19:29:57
K tomuto bodu se vyjádřili: Jiří Skřivan, Roman Doležal DiS., Ing. Michal Gazdo
V 19:39:13 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Petra Moravečková") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč tímto v souladu s ust. §85 písm. j) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v účinném znění:
a. vyslovuje souhlas s poskytnutím zápůjčky a s uzavřením smlouvy o zápůjčce mezi obcí Zeleneč, Kasalova 467, 250 91 Zeleneč, IČO: 00241041, jako zapůjčitelem a obchodní společností Technické služby obce Zeleneč, spol. s r. o. se sídlem Zeleneč, Kasalova 467, PSČ 250 91, IČO: 27211738, zapsanou v obch. rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C104795, jako vydlužitelem, jejímž předmětem je poskytnutí zápůjčky ve výši 6.613.000,- Kč.

b. stanoví podstatné náležitosti smlouvy o zápůjčce, a to:
i. zápůjčka je poskytována za účelem pořízení mobilního drtiče bioodpadu
ii. zápůjčka se poskytuje jako bezúročná a peněžitá
iii. vydlužitel bude povinen vrátit zápůjčku ve lhůtě do 3 měsíců ode dne doručení písemné výzvy zapůjčitele k jejímu vrácení, nejpozději však do 31.8.2027.

c. stanoví lhůtu pro podpis smlouvy o zápůjčce ze strany obce Zeleneč do 30.11. 2024
Hlasování
pro: (8) Ing. Andrea Podlipská, Petra Moravečková, Ing. Pavel Fajt, Jiří Skřivan, Ing. Vít Šikýř, Ing. Hana Urbánková, Ing. Petr Flaška, Ing. Michal Červencl
proti (0)
zdržel se: (2) Josef Bašta, Ing. Michal Gazdo
nehlasoval: (1) Roman Doležal DiS.

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-79-7/24
zodpovídá: Petra Moravečková
termín: 30. 11. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 19:42:01

11. Usnesení RO pravomoc starosty (bod číslo 11)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 19:42:36 (zvuk. záznam 1:42:50 - 1:58:09)

Důvodová zpráva:

Rozpočtovým opatřením jsou prováděny změny v již schváleném rozpočtu z důvodů vymezených zákonem. Rozpočtová opatření se uskutečňují povinně, a to vždy před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze ve výjimečných případech, např. při živelné pohromě nebo havárii ohrožující životy a majetek. Neprovede-li obec změny schváleného rozpočtu, dopustí se tím přestupku ve smyslu § 22a) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v účinném znění. Schválený rozpočet je ve své podstatě odhadem příjmů a výdajů na období celého nadcházejícího kalendářního roku, v návaznosti na plánované investiční a jiné akce a v návaznosti na předpokládané příjmy. V průběhu roku však nastávají i skutečnosti nepředvídané nebo co do celkového objemu finančních prostředků těžko předvídatelné (např. volby, kdy je nutné přijmout rozpočtové opatření hned dvakrát, nejdříve při přidělení finančních prostředků v konkrétní výši a posléze po vyúčtování celkových výdajů spojených s volbami). Má-li obec dodržovat rozpočtovou kázeň, je mnohdy třeba na takové skutečnosti reagovat rychleji, než by tomu bylo přijetím rozpočtového opatření v řádném termínu na zasedání zastupitelstva. Usnesení v navržené podobě by v souladu se zákonem o obcích umožnilo starostovi obce přijímat rozpočtová opatření, na jejichž základě by v rámci jednotlivých paragrafů rozpočtové skladby docházelo na straně výdajů k přesunům nepřesahujícím částku ve výši 100.000,- Kč měsíčně (aniž by však současně došlo k jakékoli změně celkových schválených výdajů). Navrhované usnesení bude zahrnovat jak snížení výdajů na jednom paragrafu až do částky 100.000,- Kč, tak navýšení výdajů na jiném paragrafu, rovněž do výše 100.000,- Kč. Na straně příjmů by pak provádění rozpočtových opatření ohledně nepředvídaných příjmů v souvislosti s nezajištěnými výdaji nemělo žádné omezení. Navrhované usnesení vychází jak z doporučení auditu Krajského úřadu Středočeského kraje, tak z dosavadní praxe obecního hospodaření, a jeho cílem je zajistit ze strany obce dodržení rozpočtové kázně.
Diskuze zahájena v 19:42:37
K tomuto bodu se vyjádřili: Petra Moravečková, Jiří Skřivan, Ing. Michal Gazdo, Roman Doležal DiS., Ing. Petr Flaška
V 19:57:20 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Petra Moravečková") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč tímto v souladu s ust. § 102 odst. 2 písm. a) a § 99 odst. 2zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v účinném znění, pověřuje starostu obce, aby v období do 31.12.2026 schvaloval a prováděl, resp. přijímal, rozpočtová opatření obce Zeleneč v níže uvedeném rozsahu:
a) rozpočtové příjmy sloužící k úhradě nových, rozpočtem zcela či zčásti nezajištěných výdajů, bez omezení
b) rozpočtové výdaje v závazných ukazatelích rozpočtu (paragraf rozpočtové skladby) do výše 100.000,- Kč za jedno rozpočtové opatření v jednom kalendářním měsíci, a to aniž by došlo k jakékoli změně celkových výdajů v rámci schváleného rozpočtu

s tím, že o každém takovém rozpočtovém opatření je starosta povinen informovat zastupitelstvo obce na jeho nejbližším následujícím zasedání.
Hlasování
pro: (9) Petra Moravečková, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Petr Flaška, Ing. Michal Červencl, Roman Doležal DiS., Ing. Pavel Fajt, Ing. Michal Gazdo, Ing. Vít Šikýř, Ing. Hana Urbánková
proti (0)
zdržel se: (2) Josef Bašta, Jiří Skřivan
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-80-7/24
zodpovídá:
termín: IHNED (22. 10. 2024)
Projednávání bodu bylo ukončeno v 19:57:26

12. Změna směrnice o VZMR (bod číslo 12)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 19:57:30 (zvuk. záznam 1:58:11 - 2:04:23)

Důvodová zpráva:

Navržená změna Směrnice reflektuje dosavadní zkušenosti s dosud realizovanými výběrovými řízeními a zároveň také doporučení auditu Krajského úřadu Středočeského kraje. Ve svém dosavadním znění dotčeného ustanovení byla nad rámec zákonných požadavků stanovena povinnost obce zveřejnit výzvu na veřejné zakázky III. kategorie (tj. dodávky a služby v předpokládaném rozmezí 1.000.000,- Kč – 2.000.000,- Kč bez DPH a stavební práce v rozmezí 1.000.000,- Kč – 6.000.000,- Kč bez DPH) na úřední desce a na profilu zadavatele.

Úřední deska jako veřejně přístupná plocha (v hmotné či elektronické podobě) slouží ke zveřejnění zákonem předvídaných písemností. Patří sem zejména interní právní předpisy obce, rozhodnutí a další dokumenty, jako např. oznámení o zahájení řízení, vydaná opatření obecné povahy (územní plán), oznámení o zahájení řízení či procesu EIA, záměr prodat, směnit nebo darovat nemovitý majetek, informace o konání zastupitelstva apod. Výzvy v rámci zadávání veřejných zakázek tak na úřední desce své místo nemají.

Rovněž zveřejnění na profilu zadavatele je u uvedeného rozsahu zakázky v řadě případů neodůvodněným požadavkem, když zákon o zadávání veřejných zakázek s takovým postupem počítá až u zakázek většího rozsahu. Záměr zrealizovat zakázku III. kategorie prostřednictvím otevřené zakázky, neomezující se pouze na uzavřený okruh 3 oslovených uchazečů, ale umožňující účast širšímu okruhu přímo neoslovených uchazečů, je zajištěn již prostřednictvím zveřejnění na internetových stránkách obce. Nadále se však navrhuje ponechat tuto možnost v odůvodněných případech, kdy by význam dané zakázky tento formálnější a náročnější postup odůvodňoval.
Diskuze zahájena v 19:57:31
K tomuto bodu se vyjádřili: Jiří Skřivan, Ing. Vít Šikýř
V 20:03:32 předsedající zahájil hlasování o návrhu usnesení "A" (navrhovatel: "Petra Moravečková") v tomto znění:

Zastupitelstvo obce Zeleneč tímto:
a. mění Směrnici pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu č. 14/2019 ze dne 6.2.2019, ve znění Dodatku č. 1/2021, účinného ode dne 27.5.2021 (dále jen „Směrnice“), v čl. III. odst. 3 písm. b) tak, že písm. b) nově zní:

b) Zadavatel uskuteční výběrové řízení, v němž vyzve nejméně tři dodavatele, u nichž lze předpokládat, že jsou schopni zakázku řádně realizovat, k předložení nabídky. Znění výzvy zveřejní zadavatel na internetových stránkách obce Zeleneč, příp. též na profilu zadavatele, čímž se veřejná zakázka stane otevřenou a vytvoří se tak prostor k předložení nabídky i pro přímo neoslovené dodavatele. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 10 dnů, počítáno od prvního dne zveřejnění na internetových stránkách obce.

b. ukládá místostarostce obce Petře Moravečkové zajistit vyhotovení úplného znění Směrnice na základě Dodatku č. 1 a na základě změny uvedené výše pod bodem a), a to ve lhůtě do 30.11.2024.
Hlasování
pro: (8) Ing. Pavel Fajt, Petra Moravečková, Ing. Michal Červencl, Ing. Andrea Podlipská, Ing. Petr Flaška, Ing. Michal Gazdo, Ing. Vít Šikýř, Ing. Hana Urbánková
proti (1) Jiří Skřivan
zdržel se: (2) Josef Bašta, Roman Doležal DiS.
nehlasoval: (0)

Návrh byl přijat jako usnesení číslo: UZ-81-7/24
zodpovídá: Petra Moravečková
termín: 30. 11. 2024
Projednávání bodu bylo ukončeno v 20:03:40

13. Závěrečná diskuze (bod číslo 13)

Předkladatel: Ing. Vít Šikýř
Projednávání bodu bylo zahájeno v 20:03:46 (zvuk. záznam 2:04:25 - 2:15:23)
Diskuze zahájena v 20:03:47
Zastupitelé a občané se dotazovali na využití pozemku u rybníka (např. dům s pečovatelskou službou), stav kvality vody Zelenečského rybníka (výsledky teprve budou), možnost výlovu rybníka, čištění ul. Čsl. armády, oprava výtluků, trhlin a prasklin.
K tomuto bodu se vyjádřili: Josef Bašta, Ing. Michal Gazdo, Petra Moravečková, Ing. Pavel Fajt, Jiří Skřivan, Roman Doležal DiS., Ing. Vít Šikýř
Zastupitelstvo bere materiály předložené k bodu č. 13 - Závěrečná diskuze na vědomí.
Projednávání bodu bylo ukončeno v 20:14:40

Jednání ukončeno 22.10.2024 v 20:14:55


Ověřeno ověřovateli:
1)   29. 10. 2024 16:56 Ing. Andrea Podlipská
2)   29. 10. 2024 15:06 Ing. Michal Gazdo